Czapka Gejser, bo ciepła.

Jej kolor i przytulność skojarzyła mi się z islandzkimi gejzerami. Wybuchająca woda w różnych odcieniach niebieskości zakończona po prostu pomponem...



Tak właśnie wygląda moja nowa czapka.
Jest jak gejzer. Chociaż jeśli wykonasz ją z innej włóczki to być może przestanie nim być i stanie się czymś zupełnie innym. Poza - oczywiście ochroną głowy.

Lubię nosić czapki. Kiedyś uważałam, że wyglądam w nich źle. Ale po prostu przestałam zabierać ze sobą na spacery lustro... Naciągam moją czapkę zazwyczaj głęboko na uczy (a mam ich sporo do wyboru), na czoło, prawie do oczu i uwielbiam kiedy jest mi ciepło.

Dlatego lubię też dziergać ciepłe czapki - z włókien naturalnych.

Czapka Gejzer jest zrobiona z włóczki Super Soft z Biferno.pl.
Jest to włóczka 100 % merino, w motku 50g, 125 m.

Na czapkę zużyłam całe dwa motki razem z pomponem. Po prostu pompon zrobiłam z włóczki, która pozostała. Pompon jest duży, bardzo imponujący i wygląda super z takiej cieniowanej włóczki.

I przy okazji tej czapki poczyniłam także tutorial: Jak zrobić pompon.

Czapka robiona jest na drutach 3,5 i 4 mm. Ale ja robię luźno dlatego sprawdź sobie zawsze próbkę . czy zgadza się z tą podaną we wzorze. Z tymi próbkami jest tak, że nie chce nam się ich robić, prać i liczyć w nich oczka. Ale są one konieczne!
Inaczej dziergadło może wyjść za małe lub za duże. Miałam taki przypadek, że nie zmierzyłam. Sweter wyszedł jak na słonia... I to tylko dlatego, że włóczka rozwlokła się po praniu... Niestety niektóre włóczki to do siebie mają - zwłaszcza merino...

Wzór czapki Gejser można nabyć tutaj w moim sklepie.

Wydziergaj czapkę. Zima jest dobra do noszenia czapek. Na krótkie spódnice i gołe nogi przyjdzie czas latem. Już niedługo.

A ja idę dziergać kolejną czapkę - z kominek i rękawicami do kompletu.

7 komentarzy:

  1. Mnie się ten gejzer bardzo podoba; uwielbiam taką kolorystykę.
    Gorąco pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Też ostatnio lubię bardzo niebieskości :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Ładna i do tego cieplutka. Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może słoneczka, by ładnie się prezentować w niej na spacerach?

      Usuń
  3. Przepiękna!! Kolory są rzeczywiście obłędne, a warkocze prezentują się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger